perjantai 23. toukokuuta 2014

Profeetan julistus Aamoksen kirjan 3. luvusta

Kuulkaa tämä Herran Sana, jonka Herra on
puhunut teitä vastaan, te israelilaiset,
koko sitä sukukuntaa vastaan, jonka Minä
olen johdattanut Egyptin maasta, sanoen: 
Ainoastaan teidät Minä olen valinnut
kaikista maan sukukunnista.

Kulkeeko kaksi yhdessä,
elleivät ole keskenänsä sopineet?
Ärjyykö leijona metsässä,
ellei sillä ole raadeltavaa?
Kiljuuko nuori leijona luolastansa,
ellei se ole saalista saanut?



Näin sanoo Herra, Herra:
Niinkuin Paimen saa pelastetuksi leijonan kidasta
pari sääriluuta tai kappaleen korvaa,
niin pelastuu israelilaisiakin,
niitä, jotka istuvat Samariassa 
sohvankulmassa ja kirjosilkkisellä leposijalla.

Ja Minä sorran talvihuoneen ja kesähuoneen,
ja norsunluuhuoneet kukistuvat,
ja paljoista huoneista tulee loppu,
Sanoo Herra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti